Stel een vraag
Hoe kunnen wij u helpen?

Personenalarmering

Over onze wijkzorg

Personenalarmering Envida: thuis een veilig en zeker gevoel

Wilt u ook zo lang mogelijk thuis blijven wonen, zonder al te veel zorgen over uw veiligheid. Dat u er altijd op kunt vertrouwen dat er snel hulp voorhanden is, mocht dat nodig zijn. Personenalarmering van Envida maakt dat mogelijk.
 

Dankzij personenalarmering van Envida kunt u uw zelfstandigheid thuis zo lang mogelijk behouden. Gaat er onverhoopt toch iets mis, dan bent u met één druk op de alarmknop in verbinding met onze zorgcentrale. 24 uur per dag het gemak van directe hulp als dat nodig is. Dat geeft een veilig, zeker en comfortabel gevoel. Dat is prettig voor u, maar ook voor uw familie, vrienden en buren.

De personenalarmering van Envida is bedoeld voor zelfstandig wonende ouderen en mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking, woonachtig in Maastricht en alle omliggende gemeenten in het Heuvelland en voor mensen die woonachtig zijn in de Westelijke mijnstreek.

Na aanmelding bij Envida Ledenservice (043-369 06 10 / service@envida.nl) wordt bij u thuis een alarmeringstoestel geplaatst. Dit toestel staat in verbinding met onze telefooncentrale. Bij dit toestel hoort een losse zender, die u met een koordje om uw hals of met een polsbandje aan de pols kunt dragen. In geval van nood (u voelt zich niet goed of bent gevallen en kunt niet meer zelfstandig overeind komen) drukt u op de rode knop van de zender, waarna er meteen een verbinding tot stand komt met onze telefooncentrale.

De medewerker van deze centrale ziet direct op het computerscherm wie u bent en waar u woont. Dus ook wanneer u buiten bewustzijn bent of moeilijk kunt spreken kan onze medewerker ervoor zorgen dat er hulp onderweg is.

Bij uw aanmelding geeft u aan wie wij naar u kunnen toesturen in geval van alarmering. U heeft de keuze uit:

  1. Opvolging met eigen contactpersonen: Bij uw aanmelding vermeldt u minimaal twee maar het liefst drie contactpersonen uit uw eigen familie, buren of kennissenkring die een sleutel hebben van uw woning en bereid zijn om onmiddellijk naar u toe te gaan als de medewerker van de telefooncentrale dit vraagt. Van deze contactpersonen wordt verwacht dat zij u helpen of –indien gewenst-  verdere hulp inschakelen.
  2. Opvolging wijkzorg Envida: Bij aanmelding geeft u aan dat u een voorkeur heeft voor opvolging wijkzorg (voorheen thuiszorg geheten). Tevens vermeldt u nog één á twee contactpersonen die –indien de situatie dit vereist zoals bij een opname in het ziekenhuis- door een medewerker van Envida wijkzorg gebeld kunnen worden. De desbetreffende medewerker verleent eerste hulp en schakelt zonodig verdere hulp in.

De medewerker van de telefooncentrale blijft altijd met u in contact totdat uw eigen contactpersoon of een medewerker van wijkzorg bij u in de woning is. Pas dan wordt de verbinding verbroken.  Een veilig en zeker gevoel!

Inwoners van de gemeente Maastricht kunnen een aanvraag indienen bij het Wmo-loket. Deze gemeente heeft namelijk een regeling waarbij de kosten van personenalarmering van Envida wordt vergoed. Of dat inderdaad het geval is, hangt af van uw inkomen en vermogen.

DEEL DEZE PAGINA OP
onze clienten vertellen
‘Terugwinnen van zelfstandigheid’
Pats-boem, van het ene op het andere moment staat je leven volledig op zijn kop. Ben je ineens overgeleverd aan de zorg van anderen. Het overkwam de nu bijna 55-jarige Maastrichtenaar Michel Jongen
Lees meer
onze clienten vertellen
‘Petje af voor verzorging en verpleging’
Hij is altijd gezond geweest, had plezier in zijn werk als medewerker Personeelszaken bij het MUMC in Maastricht, maar keek toch uit naar zijn pensioen dat nog maar een paar maanden van hem vandaan
Lees meer
onze clienten vertellen
Mijn vrouw ervaart de zorg van Envida als liefdevol en als niet-gejaagd'
Amper drie jaar na het ‘dienbladincident’ is mevrouw van Es (67) volledig afhankelijk van zorg. Ze kan bijna helemaal niets meer en ook het praten gaat moeizaam.
Lees meer
onze clienten vertellen
‘Een ongeluk zit in een klein hoekje’
Mevrouw Overhof praat er vrij laconiek over, maar de valincidenten in combinatie met haar toenemende ouderdom en gebreken (naast reuma heeft ze ook last van trombose en diabetes) hebben er wel voor
Lees meer
onze clienten vertellen
Dagelijks persoonlijke verzorging, behalve op zondag
Mevrouw Bessems (65) is blij met en erg tevreden over de zorg die ze krijgt van het thuisteam Wittevrouwenveld. “De persoonlijke verzorging is uitstekend. Bovendien zijn de meisjes allemaal even lief
Lees meer
onze clienten vertellen
‘Als ik iets vraag, zijn ze er voor mij’
“Ik heb hartritmestoornissen, last van mijn luchtwegen, een beginnende spierziekte en nu ook nog eens een lichte hernia. Ik kan bijna niet meer bukken. Zonder zorg red ik het niet.“
Lees meer
|