Ons verhaal
Mensen zijn het hart van onze organisatie, voor de organisatie Envida, maar bovenal voor onze cliënten. Om een glimlach op het gezicht van onze cliënten te toveren dienen we deze zelf ook te tonen. En niet omdat het moet, maar omdat we dat zelf zo beleven. Al vanaf de eerste werkdag. Het liefst nog daarvoor, een glimlach vanaf de eerste kennismaking met Envida.
Om dit te bereiken hebben alle deelnemers van de tweedaagse sprint zich verbonden aan de volgende ambitieuze doelstelling:
‘Per 1 januari 2019 heeft Envida een introductiebeleving waar nieuwe medewerkers een glimlach van op hun gezicht krijgen’
‘In 2020 verwelkomen wij bij Envida nieuwe cliënten en medewerkers die worden aangedragen door bestaande cliënten en medewerkers. Wij creëren fans!’
Hoe kunnen we het beter doen?
Om deze ambitieuze doelstelling waar te maken is het van belang om te weten wat we bij wijze van spreken morgen beter kunnen doen voor nieuwe medewerkers. Daarom zijn wij gestart met het interviewen van nieuwkomers bij Envida. Zij weten immers als beste wat er nog moet gebeuren om de glimlach te kunnen tonen. Dat leverde een groot aantal verbeterpunten op. Hieronder de top 5.
De top 5 van verbeterpunten
- Persoonlijke aandacht geven aan de nieuwe medewerker
- Middelen, tags en dergelijke tijdig overhandigen
- De periode tot en met de eerste werkdag tot WAUW-momenten maken
- Afspraak = afspraak
- Gelijkheid, iedere nieuwe medewerker krijgt dezelfde onboarding ervaring
De ideale reis van de nieuwe medewerker
Op basis van de ervaringen van nieuwe medewerkers hebben we de ideale reis voor de nieuwe medewerker opgesteld. Dit is een reis door de tijd die start na het laatste sollicitatiegesprek waarin de verschillende contactmomenten zijn opgenomen tussen de nieuwe medewerker en Envida. De nieuwe medewerkers van Envida gaan per 1 januari de volgende reis doorlopen: